torsdag 21 juni 2007

Sneak peak 1

Hej på er mina vänner!
Som en liten midsommarhälsning så tänkte jag ta er med på en första liten sneak peak i vårt hus. Några av er har ju önskat att se hur det går för oss... men det är fortfarande långt kvar tills det står färdigt. Det är egentligen inte så mycket att se ännu.... uj uj uj!

Här ser ni den norra gaveln med groventrén. Som ni kanske ser så fattas det ännu en del detaljer som verandor, vindskenor, knutar etc. men det ska på nu under sommaren!


Här ser ni den södra gaveln och burspråket som är i köket. Jag tror att huset kommer att se mer stabilt ut när verandan mitt fram är byggd.
Här är huvudentréns pardörrar från insidan. Mer av den hallen får ni se nästa gång.
Groventrén håller på att få en panel men den gråa färgen blev inte riktigt bra. Den får jag bryta åt lite mer beige-brun-grå. Det är svårt med grått! Innanför dörren står en garderob som snart också ska komma på ben. Där i ska vi bara förvara skor! Det ska bli skönt! Till höger om diskhon, under bänken kommer tvättmaskinen och torktumlaren att vara. På vänster sida av dörren ska vi ha hängare för ytterkläder m.m.


Här är en nästan tom gästtoalett! Här ska in en guldspegel t ex. och kanske en liten kristallkrona. Vi får se hur det blir! ;o)




Nu är vi på ovanvåningens badrum och här står också bara ett tvättställ än så länge. Ovanför tvättstället ska det bli en vit hylla längs med hela väggen. Tyvärr syns inte den fina våtrumstapeten med medaljongerna så bra här... jag får visa tydligare sedan! Rummet går i alla fall i ljusgrått och vitt.



Här är hallen ovanför trappan. På golvet sitter min lille son och hans farmor.



Det här ska bli vårt sovrum! Anledningen till att jag har målat vitt nedtill på väggen är att vi ska sätta en bred list vid golvet och en smalare list upptill där det vita tar slut och vips ser det ut som en liten låg panel. Elementet funderar jag på att klä in i ett vackert elementskydd. I taket ska det bli gustavianska lister och en takrosett.



Nu får ni hålla er lite till tills nästa gång då ni får se om det har blivit några framsteg och så får ni också en liten sneak peak i vardagsrummet, köket, Jojjes rum m.m.
GLAD MIDSOMMAR!
Kram Madicken

14 kommentarer:

Interiørhuset sa...

wow for ett nydelig hus dere har...det er ett slikt hus jeg leter etter nåsom vi har bestemt oss for å flytte. Er spennende å se og følge med på hvordan dere får det=) Gleder meg til neste runde med bilder fra deres hjem=)

På min gatan i stan sa...

Men det ser ju så otroligt fint ut!!! Som en dröm!

Jo, lådan med rosorna... Jag fullkomligt älskar den, just nu är den min "skorplåda"! ;-)
Jag har faktiskt ingen aning om vart den är köpt. Den är nämligen en present från min kära mamma. Men jag kan ju kolla med henne!

Ha en jättefin midsommar!

Kram!

LantlivsAnette sa...

Du milde vad impad man blir...ni bygger ett helt hus..och så himla vackert !!Gud vilken god smak du har..alla detaljer..fönstren jaa allt..jätte roligt att få följa detta underbar husbygge..Ha en skön helg Kram Anette

Madicken sa...

Tack snälla ni! Ni är så söta! Det ska verkligen bli jätteroligt att äntligen få flytta dit om ett par-tre veckor!

Glad, regning midsommarafton på er! :o)

Anonym sa...

Åh vilket fint hus ni kommer få när det är färdigt!

*midsommarkramar*

Lotta sa...

Hej vännen!
Vilket vackert hus ni får! Helt underbara fönster! Så vill jag också bo. Ja, drömma kan man ju.

Önskar dig en riktigt skön midsommar med mycket god mat, god dryck och trevligt sällskap.

Och så ser jag väldigt mycket fram emot fler bilder!

Många kramar
Lotta

PS Jag länkar till dig från min blogg!!!

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fint huset deres er :-)
Hvor i Sverige bor du?
Jeg liker så godt sånne røde hus.
Ønsker deg en fin midtsommer :-)

Amoroso sa...

Wow vilket vackert hus! Det kommer att bli fantastiskt fint! Ska bli väldigt roligt att följa... Glad midsommar!

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)

Ina sa...

Ååh vad fint det kommer att bli!!! Kan se det framför mig med verandor, kristallkronor etc. Ska bli såå spännande att få följa med på denna resan!
Hoppas att du hade en härlig midsommar!
Kram Ina

Granne med Selma sa...

Åh, det är så roligt att få följa med i ert arbete. Grå färg är svårt som du sa. Lätt att det blir åt det blåa hållet. Förr fick man fin grå färg om man blandade vitt med grön umbra. Prova på en liten trästicka får du se. Kul att ni gör låg panel i ert hus. Fullkmligt älskar det själv. har det nästan i alla rum. Kanske ska lägga ut bilder på bloggen...
Återkommer snart igen. Tack för titten!
Kram Sussie

Mallan sa...

Vilket underbart hus! Precis ett sån´t som jag drömmer om. Det måste vara spännande att se hur det växer fram och se om alla beslut man tagit varit de rätta. Ser fram emot fler bilder längre fram. Ha det gott! Kram Malena

Mallan sa...

Jag länkar dig om det är ok....kramis Malena...igen.... :-)

Anonym sa...

Den lilla utbyggnaden med de fina fönstren ser ju helt underbar ut!..fint med pärlspont i köket! Kul att få se!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails